نوشته شده توسط : جلال

چکیده:

در پژوهش حاضر، تأثیر تابش اشعه لیزر کم توان بر وزوز بیماران دارای سابقه ضربه صوتی حاد و یا مزمن را بررسی نمودیم. و نیز شاخصه‌های آزمونهای الکتروکوکلئوگرافی و آزمون گسیلهای صوتی ناشی از اعوجاج را نیز قبل و بعد از تابش اشعه لیزر، ثبت و بررسی نمودیم. بیماران حدود ۱۲ جلسه تحت درمان با لیزر کم توان m.w 200 به مدت حدود ۴۲ دقیقه  قرار می‌گرفتند و این روند درمان ۲ مرتبه در هفته و به مدت ۱۲ جلسه صورت گرفت. طول موج لیزر مورد استفاده n.m 830 بود. ارزیابیهای ادیومتری تون خالص و ادیومتری ایمیتانس و ارزیابی وزوز شامل تطابق بلندی و تعیین زیر و بمی وزوز، میزان بلندی ذهنی وزوز بر حسب معیار قیاسی- دیداری و میزان آزاردهندگی ذهنی وزوز بر حسب معیار قیاسی- دیداری و آزمون الکتروکوکلئوگرافی و گسیلهای صوتی ناشی از اعوجاج نیز قبل  و بعد از دوره لیزر درمانی ثبت و بررسی گردید. تطابق بلندی وزوز با  تغییرات آماری معناداری را در قبل و بعد از تابش اشعه لیزر کم توان نشان داد. میزان بلندی ذهنی و آزار دهندگی ذهنی نیز کاهش یافت و لی بدلیل محدود بودن تعداد نمونه‌گیری این اختلاف معنادار نبود.

مقدمه:

وزوز درک صدا یا نویز بدون حضور یک منبع خارجی واقعی می‌باشد که این عارضه همراه با انواع گوناگون کم شنوایی می‌باشد وزوز اغلب با کم شنوایی ناشی از نویز همراه می‌باشد. مطالعات اپیدمیولویک نشان داده‌اند که حدود ۱۷% از جمعیت وزوز دارند در حالیکه تنها فقط ۵/۰ الی ۶/۱ % به طور شدیدی تحت تأثیر قرار می‌گیرند. در میان افراد با آسیب شنوایی حدود ۶۷% از وزوز رنج می‌برند (Zenker.F 2004)

در این پژوهش، تأثیر اشعه لیزر کم توان را بر وزوز و شاخصه‌های آزمون الکتروکوکلئوگرافی و آزمون گسیلهای صوتی ناشی از اعوجاج را بررسی نمودیم. اشعه لیزر کم توان، یک روش غیر تهاجمی بدون عوارض جانبی می‌باشد که به جهت پایین بودن توان خروجی لیزر و نیز طول موج منحصر به فرد آن، میزان جذب آن از طریق پوست کاهش یافته و عمق نفوذ پرتو در بافت افزایش می‌یابد. اشعه لیزر کم توان باعث فعالیت ATP سازی در سلولها می‌گردد.

 

دانلود



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: آزمون گسیلهای صوتی گوش , بررسی تاثیر تابش اشعه لیزر , اشعه لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

چکیده:

عفونتهای ادراری یکی از شایعترین عفونتهای دوران کودکی می‌باشد شایعترین عارضه طولانی مدت پیلونفریت حاد ایجاد اسکار کلیوی است (بخصوص در نوزادان کودکان) که ممکن است عملکرد کلیوی را مختل کرده و منجر به عوارضی چون هایپرتانسیون، نارسایی کلیه و کاهش رشد بدن شود بنابراین تشخیص اسکار از اهمیت زیادی برخوردار است برای تشخیص اسکار از روشهای مختلف تصویربرداری از جمله اسکن DMSA IVP و سونوگرافی استفاده می‌شود. دقیقترین و حساسترین روش اسکن DMSA می‌باشد ولی از آنجا که سونوگرافی بدون ضرر، در دسترس و ارزان قیمت است می‌تواند بعنوان روشی جایگزین بکار رود. در این پایان نامه که بطریق کارآزمایی بالینی انجام شده است مقایسه‌ای بین روش سونوگرافی کلیه و اسکن DMSA در تشخیص اسکار کلیوی در کودکان انجام گردیده است. ۳۱ بیمار در فاصله زمانی ۶ ماه مورد بررسی قرار گرفتند و در تمام بیماران حداقل ۳ ماه پس از UTI بررسی صورت گرفت و فاصله انجام اسکن DMSA و سونوگرافی حداکثر دو روز بوده است. کلاً ۶۲ کلیه مورد مطالعه قرار گرفت و تمام سونوگرافیها بدون اطلاع از نتیجه اسکن DMSA و توسط یک رادیولوژیست و با دو نوع پروب فرکانس ۳٫۵ MHz و ۵-۷٫۵MHz و با دستگاه سونوگرافی  انجام گرفت.

بحث و نتیجه:

عفونت دستگاه ادراری یکی از شایعترین عفونتهای دوران کودکی است که به علت عوارض بالقوه خطرناکی که می‌تواند بر جای گذارد از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد و حدود ۲۰%-۵% از موارد ESRD در ارتباط با پیلونفریت و عوارض آن می‌باشد (۴ و ۱).

شایعترین عارضه طولانی مدت پیلونفریت‌ حاد ایجاد اسکار کلیوی است که می‌تواند عوارضی چون HBP، نارسایی کلیه و کاهش رشد بدن ایجاد کند بنابراین تشخیص اسکار از اهمیت زیادی برخوردار است و برای تشخیص اسکار از روشهای مختلف تصویربرداری از جمله اسکن DMSA، IVP و سونوگرافی استفاده می‌شود. مقایسه روشهای تصویربرداری برای تشخیص اسکار کلیه قبلاً در مطالعاتی بررسی شده که نتایج ضد و نقیضی داشته‌اند که به اختصار گفته خواهد شد.

در سال ۱۹۹۸ آقای BARRY و همکارانش نتایج سونوگرافی و DMSA را در تعیین اسکار کلیوی در کودکان با هم مقایسه نمودند. DMSA در یک پریود ۳-۱ ماهه پس از عفونت در طول یک دوره ۴ ساله در کودکان انجام گردید. در این مطالعه ۳۳۹ بیمار ارزیابی شدند که ۳۰ بیمار فقط یک کلیه داشتند بنابراین ۶۴۸ کلیه توسط سونوگرافی در یک پریود ۴ ماهه مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج آن با DMSA مقایسه گردید. در این مطالعه یکسری کرایتر یا برای اسکار کلیه در نظر گرفته شد کرایتریای ماژور (نزدیکی اکوی سینوس به سطح کلیه)، متوسط (دیده نشدن پیرامیدها، نامنظمی حدود)، مینور (کم شدن وضوح اکوی کپسول، اتساع کالیسی). و تمام سونوگرافیها توسط دو رادیولوژیست مجرب در امر سونوگرافی کودکان انجام گرفت. اسکار موضعی در سونوگرافی در ۶/۱۷% و در DMSA در ۴/۱۹% از کلیه‌ها دیده شد. نازکی یکدست کورتکس بدون اسکار موضعی هم در سونوگرافی و هم در DMSA در ۸/۶% از کلیه‌ها دیده شد. در ۱/۷۲% از کلیه‌ها اسکار نه در سونو و نه در DMSA مشخص نگردید. در این مطالعه مشخص شد که سونو ارزش پیشگویی مثبت ۹/۹۳% و ارزش پیشگویی منفی ۳/۹۵% حساسیت ۸۸% و اختصاصیت ۷/۹۷% و دقت ۸/۹۴% برای تعیین اسکار کلیوی در کودکان دارد. (۷)

فهرست مطالب

عنوان                                                                                        صفحه

فصل اول

کلیات …………………………………………………………………………………………………

پیشگفتار …………………………………………………………………………………………….

اسکار کلیه …………………………………………………………………………………………..

ارزیابی اسکار کلیه ………………………………………………………………………………..

درجه‌بندی اسکار کلیه …………………………………………………………………………..

روشهای ارزیابی اسکار کلیه …………………………………………………………………..

IVP …………………………………………………………………………………………………..

اسکن DMSA ……………………………………………………………………………………

سونوگرافی ………………………………………………………………………………………….

فصل دوم

اهداف و فرضیات …………………………………………………………………………………

فصل سوم

روش مطالعه ……………………………………………………………………………………….

فصل چهارم

نتایج …………………………………………………………………………………………………..

سن …………………………………………………………………………………………………….

جنس …………………………………………………………………………………………………

بررسی گزارش‌های سونوگرافی در مقایسه با گزارش‌های اسکن DMSA ……

فصل پنجم

بحث ………………………………………………………………………………………………….

نتیجه و پیشنهاد ……………………………………………………………………………………

منابع …………………………………………………………………………………………………..

 

دانلود



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ارزش تشخیصی سونوگرافی , اسکار کلیوی در کودکان , سونوگرافی ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

مقدمه :

بدیهی است ، بازیگری انسانی ترین هنرهاست . از آن جهت که همدم روح ، کالبد ، پدیده ها و جهان پیرامون آدمی‌است ، به مکاشفه ای می‌ماند که جز با از میان بردن موانع بازدارنده و آزار دهنده موجود در کار انسان نمایشگر ، امکان بروز نخواهد یافت .

بازیگری فن مقابله آدمی‌با خود است و یافتن یا ایجاد بهانه ای برای تسلط نقش بر بازیگر .
چگونه ایفای نقش کنم ؟

این پرسشی است که هر بازیگر از خود در ابتدای کارش بر روی متن نمایشنامه و کاراکتری که قرار است بازی کند ، می‌پرسد و با استفاده از دانش علمی‌و تجربی خود سعی می‌کند که به آن پاسخ دهد . در واقع او برای شخصیت پردازی درست نیاز به دانش و تجربه تئائری دارد و در این میان تئوریهای موجود تئائر نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند . احتمالاً تئوری  از زمانیکه علم رو به پیشرفت گذاشته است اهمیت بیشتری پیدا کرده است و در واقع هر تئوری چکیده تجربیات و آموخته های یک یا چند نسل از پیشینیان است ، پس بایستی با تأمل و احترامی‌خاص با آنها برخورد کنیم . نکته دیگر اینکه ما بواسطه همین تئوریهاست که می‌توانیم به تجربیات جدید دست پیدا کنیم و همین تئوریها هستند که اندوخته علمی‌ما را تشکیل می‌دهند و گاهی اوقات نیز با توجه به شرایط بایستی حذف و تعدیل شوند .

فهرست مطالب
عنوان                                                                                           شماره صفحه

مقدمه ……………………………………………………………………… ۱

فصل اول :

۱ –۱ شناخت نویسنده …………………………………………………………………….. ۵

۱-۲ بسترهای نمایشنامه …………………………………………………………………… ۹

۱-۳ تحلیل کلی نمایشنامه ………………………………………………………………… ۱۲

۱-۴ فضا و عناصر دراماتیک نمایشنامه ……………………………………………….. ۲۰

۱-۵ روابط و چگونگی ارتباط اشخاص نمایشنامه…………………………………. ۲۶

فصل دوم :

۲-۱ تشریح نقش انتخابی بر اساس تیپ یا شخصیت…………………………….. ۳۲

۲-۲ تشریح کلی و عام شخص…………………………………………………………… ۳۶

۲-۳ تشریح وضعیت جانبی نقش……………………………………………………….. ۳۹

۲-۴ تشریح وضعیت روحی / روانی نقش و پیچیدگی های آن ……………… ۴۲

۲-۵ تشریح شرایط و موقعیتهای محیطی و غیر محیطی شخص بازی …….. ۴۵

فصل سوم :

الف : رفتار بیرونی ………………………………………………………………………….. ۵۱

ب : رفتار درونی……………………………………………………………………………… ۵۲

ج : ریتم نمایش ………………………………………………………………………………. ۵۳

فصل چهارم :

۴-۱ تشریح نظر و تحلیل کارگردان در بارة نقش …………………………………. ۵۶

۴-۲ تشریح شیوه و مکتب انتخابی کارگردان در هدایت جمعی گروه و نوع

بازی بازیگران …………………………………………………………………………………. ۶۳

۴-۳  نکته های مورد توافق و اختلاف بازیگر و کارگردان درباره نقش …….. ۶۹

۴-۴ تشریح و گزارش جلسات تمرین…………………………………………………. ۷۲

فصل پنجم :

۵-۱ نتیجه گیری …………………………………………………………………………….. ۷۶

۵-۲ منابع و ماخذ…………………………………………………………………………….. ۷۸

 

دانلود



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: چگونگی شکل گیری کاراکتر , شکل گیری کاراکتر ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

مقدمه
من ری (Man Ray) کیست
من ری کیست؟ پاسخ به این پرسش آنقدرها هم ساده نیست. همگی ما این تجربه را داشته ایم که در زندگی روزمره خود وقت و انرژی زیادی را صرف شناخت انسانهای اطرافمان کرده ایم و چه بسا در بسیاری موارد ناکام مانده ایم، حال اینکه این انسانها با ما همراه بوده اند و ارتباط مستقیمی بین ما و ایشان وجود داشته، ارتباطی زنده که تا حدی تحت کنترل ما بوده ولی بازهم موفق نشده ایم تا شخصیت اطرافیانمان را آنطور که باید و شاید بشناسیم.
حال چگونه ممکن است که چنین خوش خیال باشیم و بپنداریم که با بررسی چند تابلو و دیدن آثاری چند از یک هنرمند می توانیم به شناخت وی نائل آییم!
البته این یک نوع رهیافت در دنیای هنر است؛ می توانیم اصلاً به هنرمند توجه چندانی نکنیم و آثار وی را همچون موجوداتی مستقل و جاودان در نظر بگیریم وسعی کنیم با آنها همان ارتباطی را برقرار کنیم که مثلاً با دوستمان برقرار می کنیم!
ولی آیا واقعاً همینطور است؟ آیا یک اثر هنری به جز آنچه به چشم می آید (در مورد هنرهای دیداری ) و یا شنیده می شود (در مورد هنرهای شنیداری ) هیچ چیز دیگری را نشان نمی دهد؟!

فهرست مطالب

عنوان                                                                                             صفحه

 

من ری را بشناسیم…………………………………………………………………………………. ۱

من ری: تعالیم، الگوها و اهداف……………………………………………………………….. ۴

نقاش خوابها…………………………………………………………………………………………. ۱۲

     – طراحی از رویا………………………………………………………………………………. ۱۲

     – از آنچه که نمی توانم عکس بگیرم نقاشی می کنم!…………………………….. ۳۱

سخن آخر…………………………………………………………………………………………….. ۳۴

فهرست تصاویر……………………………………………………………………………………… ۳۵

منابع و ماخذ…………………………………………………………………………………………. ۳۶

 

دانلود



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: من ری نقاش خوابها ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

جنبه های تاریخی:
با نگاهی به تاریخ بشر سبک های گوناگون و مشخصی را در پهنه وسیع زندگی موسیقایی انسان مشاهده می کنیم که همیشه هم در حال تحول بوده اند. ما شاهد رشد و پیشرفت گامهای پنتاتونیک  در شرق آسیا، صورت های ظریفی از اوزان چندآوایی در به صدا در آوردن ناقوسها  و دیگر آلات موسیقی ضربی  در نواحی اطراف اندونزی و جنوب شرقی آسیا هستیم. در غرب آسیا، محدوده عربی زبان شمال آفریقا، ایران، پاکستان، هند و بنگلادش چنان نظام ملودیکی به ثمر رسیده است که در نهایت زیبایی و هماهنگی قرار دارد و در آن از صدای انسان به عنوان زیباترین و رساترین عنصر موسیقایی استفاده می شود.
آنگاه می رسیم به سیاهان آفریقا و در آنجا شاهد کهن ترین اوزان بشری هستیم که از آنها به عنوان ضروری ترین عناصر اجتماعی استفاده می شده، اجتماعی که در آن زندگی بشر پوشیده در اصوات بوده و این اصوات بودند که در عملی ترین و در عین حال رویایی ترین وجه ممکن به زندگی بشر آن دوره معنی می دادند.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                     صفحه

 آغاز سخن……………………………………………………………………………………………… ۲

فصل اول

جنبه های تاریخی…………………………………………………………………………………… ۳

جنبه های عرفانی و معرفت شناسانه………………………………………………………….. ۶

تجربه زیباشناسانه موسیقی درهند……………………………………………………………… ۱۵

فراگیری موسیقی هندی…………………………………………………………………………… ۱۷

بررسی اسطوره شناسانه راگاها در موسیقی هندی………………………………………… ۱۹

ناگاوارالی و پوناگاتودی، راگا……………………………………………………………………. ۲۱

وارالی، راگا……………………………………………………………………………………………. ۲۱

مگارانگینی یا مگ مالر، راگا……………………………………………………………………… ۲۱

دیپاکا، راگا…………………………………………………………………………………………….. ۲۲

گونداک ری آ، راگا…………………………………………………………………………………. ۲۴

آهی ری، راگا………………………………………………………………………………………… ۲۶

سخن آخر……………………………………………………………………………………………… ۲۹

فصل دوم

رقص (Dance)………………………………………………………………………………………

شرح اسلایدها……………………………………………………………………………………… ۵۳

منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………….. ۵۵

 

دانلود



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: موسیقی هندی , نغمـة عشـق ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

مقدمه:

زندگی شهرنشینی و قرارگیری صرف انسانها در روزمرگی های مدرن در شهرهای صنعتی. آدمی را به صورت یک ماشین زنده که دارای حیات است درآورده، البته تمامی تلاشهای بشر قاعدتاً باید براساس رسیدن به زندگی راحت تر و سهل تر و جایگزین کردن هر چه بیشتر انرژی فکری انسان بجای انرژی ماهیچه ای باشد. با این وجود به فراموشی سپردن احساسات و فرهنگ، خستگی های زندگی شهری و عدم توجه به محیط زیست و … انسانها را در شهرهای بزرگ رفته رفته به این مسیر سوق می‎دهد که راهی برای انتقال محیط کاری و زندگی خود به شهرهای کوچک که کمتر در معرض اینگونه آلودگی ها هستند قرار دهد.

پایتخت کشور ما نیز به صورت یک ابرشهر با آلودگی های گوناگون اعم از محیطی و غیرمحیطی درآمده است و رفته رفته در بین مردم تهران گرایش به خروج از تهران و اسکان گزینی در سایر شهرهای کوچکتر و خوش آب و هواتر دیده می‎شود. یکی از این شهرهای نسبتاً نزدیک شهر رشت می باشد، که ضمن داشتن آب و هوای خوب امکانات شهری مناسبی هم دارد. این شهر امکانات رفاهی قابل توجه، ترافیک کم، طبیعتی زیبا، نزدیکی به دریا و دارای جاده ها و راههای مسافرتی مناسبی دارد. البته آب و هوایی مرطوب دارد که عادت کردن به آن خیلی کار دشواری نمی باشد. این پروژه در واقع روند اقدام یکی از ساکنان تهران که تصمیم به نقل مکان به رشت را دارد می‎باشد و به دلیل اینکه محیط مناسب برای زندگی جزء اولین نیازهای انسان است به عنوان دکوراتور کارفرمای این پروژه از من دعوت به همکاری کرده‌اند.

این واحد مسکونی در یک مجتمع واقع شده که به تازگی سفت کاری آن آغاز شده است و پیش بینی می‎شود که تا پایان پاییز یا حداکثر پایان دی ماه پایان یابد.

فاز اجرای این پروژه بعد از پایان سفت کاری این مجتمع آغاز می‎شود و تا آن موقع ساخت ماکت و خرید برخی وسایل یا ساخت برخی المانها صورت می‎گیرد.

البته روند طراحی و ساخت یکی از المانها بطور کامل در این پروژه آورده شده است. امید به اینکه تلاش این جانب برای ارائه هرچه بهتر این پروژه نتیجه بخش بوده باشد.

فهرست:

مقدمه

۱- بخش طراحی محیطی

-         اولین مذاکره با کارفرما

-         تهیه پرسشنامه برای کارفرما

فاز تحقیق طراحی محیطی:

-         تحقیقات محیطی

-         تحقیقات فردی

-         جمع بندی اطلاعات

-         پردازش اطلاعات

فاز طراحی محیطی:

-         طراحی مقدماتی

-         غربال طرحها

-         انتخاب طرح برتر

-         تهیه نقشه برای ماکت

-         ساخت ماکت

۲- بخش طراحی المان

فاز تحقیق طراحی بر مبنای فیوچردیزاین:

بررسی پارامترهای تحقیقی

-         پاسخ به چند سؤال

-         پردازش اطلاعات

فاز طراحی المان:

-         اسکچ های مقدماتی:

-         غربال طرحها:

-         انتخاب سه طرح برتر

-         ارائه روشهای خلاقه:

-         ساخت ماکت و تهیه ۳D :

فاز اجرای المان:

-         تهیه نقشه های اجرایی و تعیین متریال.

-         جدول نازککاری

-         توضیح روش ساخت

-         تحویل به کارفرما

 

دانلود



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: طراحی دکوراسیون , طراحی دکوراسیون آپارتمان , طراحی المان محیطی ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

مقدمه
تلقی ما از « واقعیت » آن چیزی است که در اطرفمان می گذرد بی آنکه ما بعنوان نیروئی کارساز در شکل دادن آن مشارکت کنیم مثلا گردش زمین به دور خورشید از دیدگاه ما واقعیتی مسلم و بدیعی است چرا که بوسیله اراده طبیعت صورت می گیرد .
« نیروی استقلال آدمی در مواجهه با « واقعیت » اغلب مقهور روابط زنجیره ای علت و معلولی
می شود و در نهایت راهی جز قبول آن به عنوان « واقعیت » اول (First Real) یا « بازتاب فیزیکی » هستی ندارد . اما این یک روی سکه است .آدمی آمیخته از دو جهان عظیم و پرانرژی است
« واقعیت » به ما می گوید که زمین به دور خویش وبه دور خورشید میگردد اما « واقعیت برتر» این پدیده را به مثابه یک سوال هستی شناسانه فلسفی مطرح می کند .
«آدمی موجود غریبی است که هر اینه در وجود خود مداقه کندبیشتر به این نکته پی می برد که « نشانی از خداوند را بر دوش می کشد » در طول تاریخ از ظهور بشرتاکنون همواره میلی برای کاوش رازهای جهان با انسان همراه بوده است و در این راه آنچه به آدمی نیرو می داده تاسیر تکامل عقلانی خویش را بپیماید اعتماد قلبی او به امکان وجود جهانی آرمانی و مطلوب و لو در ذهنش بوده است .

فهرست مطالب

عنوان……………………………………………………………………………………………………… صفحه

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………

بخش اول : تقدس

فصل ۱ : تعریف تقدس وروحانیت در هنر ……………………………………………………….

فصل ۲: تقدس در هنر …………………………………………………………………………………

بخش دوم : تقدس هنر

فصل ۱: تعریف هنر……………………………………………………………………………………..

فصل ۲ : انسان و بیان احساسات مقدس در هنر …………………………………………………

فصل ۳: شناخت معنوی هنر ………………………………………………………………………….

فصل ۴: تبار شناسی هنر مقدس ……………………………………………………………………..

فصل ۵: دین و هنر معنوی ……………………………………………………………………………

فصل ۶: نمونه ای از سبک شناختی ………………………………………………………………….

بخش سوم : تقدس در نقاشی

فصل ۱: تقدس نقاشی ………………………………………………………………………………….

فصل ۲: معنای تقدس در نقاشی و چند نمونه آمار ………………………………………………

فصل ۳: تقدس رنگ در نقاشی ………………………………………………………………………

 

بخش چهارم: الحاقات

-        نتیجه گیری

-        فهرست منابع و ماخذ

-        فهرست تصاویر

-        منابع اینترنتی

-        واژگان فارسی

-        واژگان لاتین

-        گزارش کار عملی

دانلود



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: چیستی تقدس , چیستی تقدس در نقاشی ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

پیشگفتار

در این پیشگفتار ابتدا ما خلاصه ای از زندگی نامه دلاکروا ، نقاش برجسته که در ۳۰ آوریل ۱۷۹۸ میلادی به دنیا آمد، می پردازیم و دلاکروا هنرش را از مادرش به ارث برد و با اینکه وی در دوره نوجوانی پدر و مادر خود را از دست داد وی هیچگاه خود را در این راه گم نکرد و به جنگ های آفریقا رفت و شاهکارهای متعددی خلق کرد و آثار معروف او قتل عام کیوس ، فاجع سیو، آزادی و رهبر مردم از آن جمله است. در هنر کلاسیک آزادی اندیشه و فراگیری دموکراسی ظاهراً هرگز با خشونت و انتظام سازگار نیست و رابطه پس طبیعت گرایی و انتزاع در هنرهای تجسمی عصر کلاسیک حتی از آنچه در نمایشنامه می بینیم پیشرو و بارزتر است.

رمانتیک جنبشی است که در اواخر دوره هیجدهم و اوایل سده نوزدهم فسخ و شکل گرفت، رمانتیسم بیشتر گرایش ذهنی ارائه می دهد تا مجموعه ای روش های سبک شناسنامه و بیشتر با بیان ایده ای مرتبط است و نوکلاسیک را باید نهفتی بر پسندی هشیارانه دانست که در سده هیجدهم واکنشی انزجار آمیز علیه افرط گریها و هنر نماییهای باروک دارد و کلاسیسم هنری است بر مبنای اصول و الگوهای ریشه یافته از دوران باستان، و این اصطلاح در برابر هنر رمانتیک است و ویژگی رمانتیک از رشد دادن به جنبه های اجتماعی بود. رئالیسم یکی از جنبش های هنری و ادبی سده نوزدهم است که در فرانسه به وجود آمد و داده رئالیسم یعنی طبیعت گرایی می باشد.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                   صفحه

پیشگفتار

مقدمه………………………………………………………………………………………………………….. ۱

فصل اول : کلاسیک و رمانتیک

هنر اوزن و لاکروا ………………………………………………………………………………………… ۳

هنر کلاسیک و دموکراسی……………………………………………………………………………… ۵

رمانتیک   …………………………………………………………………………………   ۸

نئوکلاسیک …………………………………………………………………………………………………. ۱۰

رمانتیک در برابر کلاسیک …………………………………………………………………………….. ۱۳

مقایسه کلاسیک و رمانتیک……………………………………………………………………………. ۱۴

فصل دوم : رئالیست و ناتورالیست

گوستا و کوربه …………………………………………………………………………………………….. ۲۱

ژان فرانسوا میله……………………………………………………………………………………………. ۲۳

انور دمیه……………………………………………………………………………………………………… ۲۵

نانوتورالیست……………………………………………………………………………………………….. ۲۸

 فصل سوم : امپرسیونیسم و تئوامپرسیونسیم

امپرسیونسیم…………………………………………………………………………………………………. ۳۶

امپرسیونسیم در سینما و عکاسی……………………………………………………………………… ۴۲

پیدایش نئوامپرسیونیسم…………………………………………………………………………………. ۴۳

نئوامپرسیونسیم…………………………………………………………………………………………….. ۴۷

فعالیت های وان گوگ ………………………………………………………………………………….. ۵۳

نظریه سینیاک……………………………………………………………………………………………….. ۵۴

نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………… ۵۸

فهرست منابع ………………………………………………………………………………………………. ۶۰

شرح کار عملی

تصاویر کار عملی

 

دانلود



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: نئوامپرسیونسیم , از دلاکروا تا نئوامپرسیونسیم ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

مقدمه :

انسان بدوی چون «دم» یا «روان» خود را شناخت، بر او نام همزاد داد و در تصویر برکه‌ها با او ملاقات و در سایه هایش او را همراه نمود و موجودات دیگر را نیز به خود قیاس سپس بر این باور شد که جادو علمی است قابل اطمینان و او را از گزند حوادث مصون و بر غلبه با دشمنان یاری می دهد . او با جادو ، رقصها ، شکلهای نقاشی شده بسیار ساده و انتزاعی و باورهایی راسخ ، بر مراسم جادویی تأکید می ورزید و این اعمال را تنها داروی امراض و برکت ریزش باران و غلبه بر رقیب و شکار می دانست . ولی هر چه از عمر بشر گذشت ، برخورد او  با عالم خارج بیشتر ، و آزمایشهای او مکررتر شد . حوزه دید و دریافت او وسعت گرفت و مفاهیم کهنه بی اعتبار گشت . بشر بیش از بیش به جدایی بی جان و جاندار و انسان و حیوان پی برد . جان را به حیوانات و گیاهان مختص ساخت و خود را واجد چیزی پنداشت برتر و فاخرتر از جان سائقه خودبینی بر آن شد که «روان» یا «روح» آدمی کاملا” از جسم مستقل است و بر خلاف «جان حیوانی» با مردن تن، نمی میرد .

فهرست
عنوان    صفحه
چکیده
پیشگفتار
مقدمه    ۱
فصل اول: ضمیرناخودآگاه چیست
بخش اول
ضمیر ناخود آگاه چیست؟    ۹
آشنایی با دو نیمکره    ۱۲
بخش دوم
فروید و ضمیر ناخودآگاه    ۲۱
نظریه‌هایی در مورد ناخودآگاه    ۳۰
فصل دوم : آفرینش هنری کودکان
بخش اول
تاریخچة مطالعة نقاشی کودکان    ۴۱
طبقه‌بندی مراحل رشد نقاشی در کودکان    ۴۲
الف – خط‌خطی کردن ( از تولد تا دو سالگی )    ۴۳
ب – از دوسالگی تا پنج سالگی ( ماندالا)    ۴۵
ج – پنج تا هشت سالگی (شفاف‌بینی‌ )    ۴۸
د- هشت تا سیزده سالگی (واقع‌گرایی بصری)    ۴۹
مراحل رشد از دیدگاه پیاژه     ۵۱
مراحل رشد از دیدگاه فروید    ۵۸
بخش دوم
نقاشی چیست؟    ۶۶
الف – خط     ۶۷
ب – فضا    ۶۸
ج – رنگ    ۶۹
د – تصویر     ۶۹
هـ – سنبلها و نمادها    ۷۰
نظریهای ادراکی تصاویر    ۷۲
الف – نظریه‌های پرسپکتیو ـ فرافکنی    ۷۲
ب – نظریه‌های بوم شناختی گیبسون    ۷۴
ج – نظریة ساختمان‌گرایان دربارة ادراک تصویر    ۷۶
د – نظریة گشتالت ادراک تصویری    ۷۹
بخش سوم
فرآیندهای پیچیده نقاشی و تأثیرات آن بر نقاشی کودکان    ۸۴
الف – زبان گرافیکی در نقاشی کودکان    ۸۵
- شکلهای ساده    ۸۵
- رجهان الگو و حرکت    ۸۸
- ترکیب‌بندی شکلهای و خطوط    ۸۹
- تعیین محل    ۹۰
- ترتیب و توالی    ۹۱
- برنامه‌ریزی    ۹۲
- طرح    ۹۳
ب – تأثیر موقعیت نسبی نقاشی    ۹۵
ج – تأثیر سرمشقهای بصری و مکانی    ۹۶
فصل سوم
افکار فروید و کاربردهای ضمیر ناخودآگاه در شکل‌گیری سبک سوررآلیسم
بخش اول
هنر نوین    ۱۰۹
سرآغاز    ۱۰۹
الف – مفهوم، شناخت، تصویر    ۱۱۰
ب – سبک، شکل، محتوا    ۱۱۳
بخش دوم
دادا بستری برای سوررآلیسم    ۱۱۸
الف – باروک تا دادا    ۱۱۹
ب – داداایسم    ۱۲۵
- آ‎غاز کار    ۱۲۵
- مانیفست‌ و بیانیه‌ها    ۱۲۹
- نتیجه و پایان کار داداایسم    ۱۳۱
بخش سوم
فروید و مراتب سوررآلیسم    ۱۳۶
الف – اتوماتیسم پدیده خود انگیختگی    ۱۳۶
ب – ضمیر ناخودآگاه    ۱۴۲
- تخیل    ۱۴۴
- رؤیا    ۱۴۷
- نماد    ۱۵۱
ج – از ارسطو تا هگل    ۱۵۴
د -نظریه‌های هنری فروید    ۱۵۹
تصعید یا برتر نمودن    ۱۶۱

بخش چهارم
سوررآلیسم
الف- آغاز کار    ۱۶۵
ب- بحثی در باب سوررآلیسم    ۱۶۶
فصل چهارم:
مقایسه نقش ضمیر ناخودآگاه در آثار هنری کودک و هنرمندان سوررآلیسم
بخش اول
روش تحلیلی ساختار نقاشی کودکان    ۱۶۹
سرآغاز    ۱۶۹
بررسی ویژگی‌های ساختاری و محتوای نقاشی در کودکان    ۱۷۱
الف – تحلیل فضای نقاشی کودکان    ۱۷۱
ب – خطوط ترسیمی    ۱۷۵
ج –رنگ و تخیلات    ۱۷۷
- نماد رنگها    ۱۸۴
جنبه های تحلیلی ساختار نقاشی کودکان    ۱۹۰
الف – نمادگرایی‌ کلی و اجزای نمادین در نقاشی کودکان    ۱۹۱
- خانه – درخت – آدمک    ۱۹۱
بررسی سمبولیک ( اعضای آدمک )    ۲۰۴
الف – سر     ۲۰۴
ب – صورت    ۲۰۴
ج – تنه    ۲۰۷
د – اعضا    ۲۰۸
هـ – خورشید و ماه    ۲۱۱
و – حیوانات    ۲۱۳
نقاشی و ناسازگاری    ۲۱۵
- عقب افتادگی ذهنی    ۲۱۷
تفسیر نقاشی کودکان    ۲۱۸
سایه زدن    ۲۱۸
هنر و درک هنری کودکان    ۲۲۹
بخش دوم
تحلیل آثار نقاشی سوررآلیسم    ۲۳۲
سر آغاز     ۲۳۲
تحلیل در آثار نقاشی سوررآلیسم    ۲۵۸
اتوماتیسم در اروتیسم درسوررآل    ۲۶۰
نقش جنسیت در آثار کودکان    ۲۸۹
الف – ترسیم آدمک و مراحل تحول عاطفی    ۲۸۹
- مرحله دهانی    ۲۸۹
- مرحله مقعدی    ۲۹۰
- مرحله احلیلی    ۲۹۱
- مرحله اد‌یپی ـ تناسلی    ۲۹۲
ب – اولین ترسیمهای کودک از اختلاف جنسیت    ۲۹۳
ج – رمزگرایی جنسی در نقاشی    ۲۹۴
د – نمادهای جنسی در آثار نقاشی کودکان    ۲۹۶
نتیجه گیری    ۳۰۹
منابع و مآخذ    ۳۱۵

 

دانلود



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: نقش ضمیر ناخودآگاه , نقاشی کودکان , سبک سورر آلیسم ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

مقدمه :

محیط اطراف ما، خانه هایی که در آن زندگی می کنیم، همه نیاز مبرمی به برقراری روابط صحیح فرمها، رنگ ها و هم چنین سازمان بندی دقیق بر مبنای اصول بصری دارند.

- انسان به واسطه ی زبان گرافیک می تواند با محیط اطراف خود سخن بگوید و با دیگران ارتباط برقرار کند. استفاده از گرافیک شهری در مساحت فضای داخلی خانه‌ها و فضای بیرونی آن ها یعنی کوچه ها، خیابان و فضای سبز اطراف، در تزئین و زیبا سازی ادارات موسسات و اماکن عمومی نظیر پارکها، نمایشگاهها، فروشگاهها و… برای تمامی افراد در کلیه سطوح اجتماعی و در هر سنی به نوبه خود موثر بوده و مورد نیاز واقع
می شود و در ساختار محیطی مناسب و مطلوب نقش بسزایی دارد. محیط مناسب یعنی فضایی که بشر بتواند در آن جا فارغ از فشارهای ناخواسته زندگی، رشد کرده و شکوفا شود.

گرافیک و تبلیغات شهری یکی از قدیمیترین و خالص ترین فرم های ارتباطات است. از اولین نقاشی بر روی دیوار غارها گرفته تا آخرین ویدئو پروجکشن Video Projection  و ویدئو وال ها Video Walls .

تبلیغات شهری یکی از قدیمی ترین ابزارهای تبلیغات، برای معرفی خدمات و کالاهاست که شامل انواع پوسترها، بیلبوردها، طراحی بدنه اتوبوس ها، اتومبیل ها، استندها و حجم های تبلیغاتی می شود.

فهرست مطالب

 فصل اول: گرافیک محیطی چیست؟ لزوم آن در اجتماع با توجه به شرایط اجتماعی

انسان در فضای اطراف خود ……………………………………………………………………………………

گرافیک محیطی چیست؟

گرافیک محیطی ( محیطهای بسته ) مغازه ها و فروشگاه ها………………………………………….

نقش گرافیک محیطی در اجتماع………………………………………………………………………………

فصل دوم: انواع گرافیک محیطی و نمونه های آن در جهان………………………………………..

انواع گرافیک محیطی……………………………………………………………………………………………..

گرافیک محیطی مسطع یا دو بعدی…………………………………………………………………………..

گرافیک محیطی حجمی یا سه بعدی

تقسیم بندی دیگر گرافیک محیطی……………………………………………………………………………

طراحی فروشگاه ها………………………………………………………………………………………………..

نمونه های گرافیک محیطی……………………………………………………………………………………..

فصل سوم:  سیر تحول گرافیک محیطی همراه با پیشرفت تکنولوژی……………………………

فصل ارتباطات ………………………………………………………………………………………………………

محدوده تکنولوژی در گرافیک محیطی……………………………………………………………………..

 فصل چهارم: گرافیک محیطی در ایران…………………………………………………………………..

وضع کنونی هنر ایران……………………………………………………………………………………………..

سخنرانی های امرا… فرهادی و پرسش و پاسخ در مورد گرافیک محیطی و تبلیغات ایران در اولین همایش گرافیک ایران وپاسخ به سوالات……………………………………………………………………………………………

فصل پنجم: تاثیر گرافیک محیطی و تبیلغات در فروش و مخاطب……………………………….

تاریخچه تبلیغات……………………………………………………………………………………………………

سواد بصری در گرافیک محیطی……………………………………………………………………………….

سابقه تاریخی گرافیک محیطی…………………………………………………………………………………

عوامل گرافیک محیطی و تاثیر آنها در فروش……………………………………………………………..

اصول نظری، پایه های اصلی زیر بنا ترغیب و تبلیغ…………………………………………………….

آرا، و عقاید…………………………………………………………………………………………………………..

فصل ششم: وضعیت گرافیک محیطی و نکات مهم در آن با توجه به نوع کالا……………….

عرضه و تقاضا……………………………………………………………………………………………………….

تبلیغات و ارتباط…………………………………………………………………………………………………….

تبلیغات بازرگانی……………………………………………………………………………………………………

ایجاد احتیاج………………………………………………………………………………………………………….

ازدیاد فروش………………………………………………………………………………………………………….

ایجاد واحدهای عظیم……………………………………………………………………………………………..

هدف از تبلیغات بازرگانی……………………………………………………………………………………….

چه بگوئیم؟…………………………………………………………………………………………………………..

اجزاء تبلیغات محیطی…………………………………………………………………………………………….

تنظیم آگهی…………………………………………………………………………………………………………..

عواملی که در تبیلغات محیطی باید مد نظر باشد…………………………………………………………

سنجش آگهی………………………………………………………………………………………………………..

عوامل داخلی…………………………………………………………………………………………………………

عوامل خارجی……………………………………………………………………………………………………….

فصل هفتم: پوستر………………………………………………………………………………………………..

هنر و پوستر در ایران………………………………………………………………………………………………

عوامل موثر در طراحی یک پوستر…………………………………………………………………………….

پوسترهای سه بعدی……………………………………………………………………………………………….

 

دانلود



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: بررسی لزوم گرافیک , گرافیک محیطی , گرافیک محیطهای بسته ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393 | نظرات ()