دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین ارتباط با جنس مخالف و بروز ناهنجاری های رفتاری
نوشته شده توسط : جلال

چکیده :

در این تحقیق رابطه ارتباط با جنس مخالف و بروز ناهنجاری های رفتاری نوجوانان مورد بررسی قرار گرفته . آغاز دوره نوجوانی که با رشد جنسی و فیزیولوژی همراه است روحیه دوست یابی و ارتباط با جنس مخالف در این سن افزایش می یابد در این دوره فرد با دنیای خارج رابطه برقرار می کند و اگر محیط خانه برای او جای امن و همراه با محبت نباشد طرف کوچه و بازار جنس مخالف کشیده می شود و فرد دچار اختلالات رفتاری می شود .

یکی از راههای مفید برای جلوگیری از رابطه با جنس مخالف برقراری روابط خانوادگی سالم است . و همچنین مراکز علمی ، فرهنگی ، مربیان ، رسانه های ارتباطی و جامعه نقش مهمی در هدایت نوجوان دارد . در این دوره فرد به تخیلات غیر ممکن می پردازد و افکار موهوم و شیرین و باطل مخصوصاً در دختران زیاد می شود . آن چه قابل توجه است انحراف جنسی را افزایش می دهد فقدان معنویت است .

دو صفت که در ایام بلوغ بروز می کند :

۱-   شکفته شدن غریزه جنسی                  ۲- طراوت و زیبایی ایام جوانی

یکی از مهمترین وسایل تربیت پذیری نسل جوان خود پذیری است .

ایام جوانی هر دختر و پسری اگر خوب هدایت شود دوران سرور و شادمانی است .

مقدمه :

مدتی است که در کشور های پیشرفته موضوع راهنمایی جوانان و حل مشکلات آنها در ردیف یکی از مهمترین مسائل اساسی قرار گرفته و افکار دانشمندان جهان را به خود معطوف کرده است. اخیراً در کشور ما نیز در ارتباط با موضوع مهم و اساسی طراوت ایام شباب که نماینده فروف زندگی هر دختر و پسر است مورد توجه قرار گرفته است یکی از مسائل عمده که در کشور ما ایران مورد توجه قرار گرفته است . مسئله مهم نحوه مسالمت آمیز بین دختر و پسر است ، در جامعه اسلامی ما مسئله روابط میان دختران و پسران  نوجوان مخصوصاً در سالهای اخیر به مسئله و معضل اجتماعی مطرح بوده است ، پدران و مادران به طور پیوسته این دغدغه را داشته و دارند که چگونه می توان با این مسئله روبرو شد؟ و چون می توان این دو موجود را که مثل آتش و پنبه هستند تا رسیدن زمان ازدواج از یکدیگر دور نگه داشت تا نوجوانان و جوانان خانواده ها به شکل نا مشروع و غیر متعارف با هم ارتباط برقرار نسازند ؟ دوستی و عشق آن ها را چگونه حل کرد؟ چگونه و با چه زبانی آن ها را هدایت کرد ؟ چگونه فرزندانشان را کنترل نمایند تا از طریق نامه و تلفن و یا طرق دیگر مثلاً در عصر اخیر اینترنت با افراد غیر همجنس رابطه برقرار نسازند؟ حدود این ارتباطات چگونه است؟ و چگونه باید با آن کنار آمد ؟ گرچه بیشتر این ارتباطات به ازدواج ختم نمی شود اما آسیب ها و لطمات شخصیتی و اجتماعی ای که از رهگذر روابط نا مطلوب دو جنس به آنان خصوصاً به دختران وارد می شود کم نیست از دست دادن آبرو و حیثیت خانوادگی و اجتماعی را از خانواده و فامیل ها و عدم ازدواج موفق در آینده و دهها شکل دیگر همه از عوارض برقراری روابط نامشروع و متعارف بین دو جنس است آمار و ارقام دقیق در خصوص میزان ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی از رهگذر روابط فوق در دسترس نیست ولی با دید کنجکاوانه و نگرش محققانه می توان به موضوع فوق نگریست و وضعیت جامعه امروزی ما را مورد مطالعه قرار داد بی شک آنچه مشاهده می شود بی هیچ وجه مورد تایید نیست . نبودن مانع و عدم احساس مسئولیت بزرگتران خصوصاً مربیان و مسئولین تعلیم و تربیت نوجوانان و خانواده ها نسبت به موضوع فوق و آشفتگی موجود در روابط دختر و پسر در جامعه ما نشانه تایید وضع موجود و از بین رفتن قبح مسئله نیست اگر وضعیت موجود در روابط دو جنس را غلط و خطرناک ندانیم لااقل نمی توانیم نسبت به آسیبهای موجود به وجود آمده نظیر اخراج از مدرسه – فرار از منزل و صدها بزهکاری دیگر … را نادیده بگیریم وجدان هر انسان منصفی حکم می کند که در جهت توجه جوانان و سالم سازی روابط آن ها قدم بردارد .

 بیان مسئله :

ما به عنوان یکی از اعضای جامعه و با توجه به اینکه خود دوره راهنمایی را گذرانده ایم بارها مشاهده نموده ایم که دانش آموزان دوره راهنمایی اغلب تمایل به برقراری رابطه با جنس مخالف یعنی پسر دارند و با برخورد به آنها متوجه می شویم که اغلب آنها که تمایل به برقراری رابطه با جنس مخالف دارند بیشتر دچار ناهنجاری های رفتاری و عاطفی هستند . با توجه به مطالب عنوان شده و اهمیت موضوع فوق و ازدیاد این گونه روابط در شروع سن بلوغ با این مسئله روبرو می شویم که : چه رابطه ای بین تمایل به ارتباط با جنس مخالف و بروز ناهنجاری های رفتاری در دختران دانش آموز دوره راهنمایی وجود دارد ؟

اهمیت و ضرورت پژوهش :

- اهمیت بنیادی تحقیق

موضوع انتخاب شده این تحقیق همیشه و در همه زمان ها یک مسئله مهم است . مسئله مهم ارتباط بین دختر و پسر نحوه برقراری ارتباط مسالمت آمیز بین دختران و پسران خصوصاً دو دوره راهنمایی تحصیلی مطرح و مورد بحث است ، و همه مربیان و والدین و همه دست اندرکاران تعلیم و تربیت دوستدار آن هستند که دختران و پسران جوان در حال رشد کشور که آینده سازان وطن هستند بتوانند آزادانه اما در لفاف حیا و ثرافت انسای ، در جامعه ظاهر شوند و با هم تعامل و تفاهم داشته باشند و با همفکری همدیگر به حل مساله بپردازند همچنین باید ذکر کرد که با توجه به وجود توطئه های رنگارنگ استکبار جهانی اغلب قشر نوجوان و جوان ما را به نشانه رفته است و با برنامه ریزیهای گوناگون و پیشرفته و هدفدار تلاش می کند که آن ها را از پیمدن مسیر اصلی فعالیت و درس و تکامل دور نگه دارد و در نتیجه پرداختن به امر نحوه ارتباط مسالمت آمیز دختران و پسران جامعه بسیار مهم و با اهمیت است زیرا یکی از راههای به انحراف کشاندن نوجوانان و جوانان دختر و پسر مملکت ما همانا وادار شدن از کانال به انحراف کشاندن جنسی آن ها و رودررو کردن نا مطلوب آن ها با هم است . در ایت تحقیق سعی بر آن است که با مطالعه و تفحص در مطالب قبلی و با استفاده از مطالب جدید و راه حلهای جدیدی را در این زمینه پیدا کنیم .

فهرست مطالب

فصل اول – کلیات پژوهش

مقدمه : ۲

بیان مسئله : ۴

اهمیت و ضرورت پژوهش : ۴

اهداف پژوهش : ۶

فرضیه های پژوهش : ۷

تعاریف عملیاتی فرضیه ها : ۸

فصل دوم – پیشینه های پژوهش

مختصری درباره تاریخچه خصوصیات و ویژگیها و تمایلات دوره نوجوانی : ۱۰

رشد و پرورش کودک از ۳ سالگی تا ۷ سالگی : ۱۱

خصوصیات جنسی و اجتماعی فرزندان از سن ۷ سالگی تا ۱۲ سالگی : ۱۲

خصوصیات جسمانی و روانی نوجوان : ۱۳

معاشرت دختر و پسر در هنگام بلوغ : ۱۶

نوجوانی و ضرورت آموزش بهداشت روانی و جنسی در دختر و پسر : ۱۷

احساسات دختر و پسر : ۱۸

دوره جوانی تخیلات موهوم در این سن در دختران و پسران : ۲۰

ارتباط دختر و پسر و رفتارهای منطقی در برخورد با جنس مخالف : ۲۲

شناخت واقعیت جنس مخالف : ۲۲

وضعیت موجود در روابط دختر و پسر در جامعه : ۲۷

عوامل انحراف زا و عوامل باز دارنده آن : ۳۴

سبب شناسی موضوع روابط غیر اخلاقی دو جنس دختر و پسر : ۳۵

نقش بلوغ در روابط پسر و دختر : ۳۸

برنامه های اسلام : ۴۳

مسئولیت والدین در رابطه ارتباط دختر و پسر چیست ؟. ۴۸

تعریف اختلالات هیجانی و رفتاری : ۵۳

فصل سوم – روش اجرا

جامعه آماری : ۶۲

جمعیت نمونه : ۶۲

روش نمونه گیری : ۶۲

ابزار تحقیق : ۶۲

روش جمع آوری اطلاعات : ۶۳

روش تجزیه و تحلیل : ۶۳

فصل چهارم – تجزیه و تحلیل اطلاعات – یافته های تحقیق

فصل  پنجم – بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری : ۷۰

پیشنهادات : ۷۱

محدودیتها : ۷۳

منابع : ۷۴

محاسبات spss. 76

دانلود کنید





:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: ارتباط با جنس مخالف , بروز ناهنجاری ها , ناهنجاری های رفتاری ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: